Јапонско Виски

In Uncategorized


Јапонско виски има станато најпопуларно до сега во последните неколку години. Све започнало кога студентот Масатака Такетсуру бил пратен во Шкотска да го научи процесот на произведвуање виски, поради големата побарувачка во Јапонија. До тогаш во Jапонија се увезувало само виски од Америка и од Шкотска кое било многу скапо за јапонскиот пазар, поради што се произведувале многу имитации на виски. Кога се вратил Такетсуру од Шкотска заедно со Шинџиро Тори кој до тогаш имал дестилерија за вино, ја отвориле првата јапонска дестилерија за виски Yamazaki.

По пет години во 1929 го пуштиле во продажба нивното прво виски Shirofuda но не се продавало добро, се смета дека тоа било поради чадениот карактер на вискито кој не им одговарал на јапонците, бидејќи не биле навикнати на него. Тори сакал бизнисот да биде успешен и повеќе се стремел кон виски кое повеќе ќе одговара на јапонскиот пазар. Такетсуру бил против таа идеа поради што тој имал огромна пасија кон шкотскиот начин на произведување виски. Заради овој конфликт Такетсуру и Тори се разделиле.

Шинџиро Тори и Масетака Такетсуру

Такетсуру си отворил своја дестилерија во малиот град Yoichi. Тој ја обрал таа локација бидејќи климата и почвата биле приближно слични со Шкотска, таа дестилерија се викала Nikka.
Тори сакал да отвори дестилерија која ке биде поблиску до пазарот каде имало поголема побарувачка за виски и ја отворил дестилеријата Suntory. Од тогаш започнало големото ривалство помеѓу двете најголеми јапонски дестилерии кое трае до ден денес.

Од тогаш јапонско виски станувало популарно поради многуте добиени награди. Меѓу време се имаат отворено и многу други дестилерии.
Големата популарност јапонското виски има добиено од кога Бил Мури во филмот Lost in Translation во 2003 пие Hibiki

Сцената од филмот Lost in Translation каде Бил Мури пие Hibiki

Најголемата популарност ја има достигнато кога познатиот критичар на виски Џим Мури го има прогласено Yamazaki 2013 Single Malt Sherry Cask за најдоброто виски во неговата книга Виски Библија 2015. Заради рапидната популарност во последните гоидин Јапонија нема доволно виски за да ја засити побарувачката на пазарот поради што некој вискија веќе не може да се најдат многу често.

Карактеристично за јапонско виски е дека е инспирано од скоч но е многу по ароматично и по леснo. Повеќето дестилерии во Јапонија увезуваат суровини за произведување виски како на пример јачмен и слад од Шкотска но сепак вкусот кој се добива е многу различен поради јапонската вода и начинот на кој ги дизајнираат казаните за дестилирање. Некој дестилерии произведуваат и буриња од Мизунара кое е дрво најдено само во Јапонија кое придонесува до карактеристичен вкус во вискито.